Le Balcon Logo W.png

Guidelines for Audience Members in the Context of Covid-19

 

HOW TO BUY?
TICKET PURCHASE CONDITIONS

BY PHONE

514-528-9766, option 0

1-888-528-9766

Monday to Friday

from 10am to 4pm

IN PERSON

Our box office reopens as of September 3 . Contact us by phone / email.

ADAPTED SEATING PLAN

In order to respect the physical distancing instructions, the seating plan is adapted every evening according to the reservations to respect the two meters distance between each couple, group or family unit.  

For any other question, you can consult the Frequently Asked Questions or contact Le Balcon at 514-528-9766, option 0, or at info@lebalcon.ca

 

SHOW PROCEDURES

FACE MASKS

Wearing a surgical (disposable) mask is mandatory at all times when circulating in Le Balcon. Once seated, the mask may be removed for the duration of the concert. Cloth masks and other types of face coverings will not be permitted inside the venue.

SOCIAL DISTANCING

A distance of 1 metre from other audience members must be observed in waiting lines.

DOORS OPENING

The doors open from 5:30 p.m. for the dinner-show formula, and from 7:30 p.m. for the show only.

TICKET EXCHANGE POLICY

The exchange conditions have been attenuated to allow for the postponement of a visit to Le Balcon. If you are unable to attend the show due to health concerns or Covid-19 symptoms, the amount of your ticket will be credited to your account and may be used for any other show at Le Balcon in its 2021-2022 season.

 

This exchange is possible until the day of the concert, before noon.  

 

In the case of a cancelled or postponed show by Le Balcon, the amount of your ticket can either be credited to your account and used for any other show produced by Le Balcon for in the 2021-2022 season, or reimbursed.

 

To request an exchange, please contact the box office at 514-528-9766, option 0, from Monday to Friday, 10am to 4pm, or write to info@lebalcon.ca.

 

For any other question, you can consult the Frequently Asked Questions or contact Le Balcon at 514-528-9766, option 1, or at info@lebalcon.ca ​​​​

 

HYDROALCOHOLIC
GEL

Hydroalcoholic gel will be available at the entrance of the building.

PURCHASES

We are at your disposal at the ticket office before each concert. Only card payments will be authorized.  Due to the reduced number of seats in the hall, we recommended purchasing tickets online or by phone prior to arriving at the hall. 

COMMON SPACE

No gatherings will be permitted in the lobby or any other common space.

WASHROOMS

The washrooms are open.

THE VACCINATION PASSPORT IS REQUIRED FOR ACCESS TO LE BALCON

As required by the Government of Quebec, people aged 13 and over must present their health passport confirming that they have received two doses of a recognized vaccine against COVID-19 to attend the events at Le Balcon.

 

Proof of identity will also be required (with photo for people 16 and over, no photo for 13 to 16 years old). No exchange or refund will be offered to you in the event of non-compliance with these conditions. Entry requirements are subject to change.

 

Foire aux questions

Est-ce que le type de concerts présentés au Balcon est identique à ce qu’il était avant la pandémie?


Soyez assurés que le haut calibre spectaculaire du Balcon est toujours au rendez-vous ! La programmation prévue pour la saison 2021-2022 mettra à l’honneur l’immense talent de nos musiciens locaux et verra des artistes internationaux prendre la scène de nouveau, après des mois de frontières fermées. La variété des genres est aussi au rendez-vous, avec de la musique Soul, Gospel, Motown, Disco, R&B, Jazz, Harlem Swing, Cubaine et Flamenco. L’organisation des concerts est repensée et évolue de manière à toujours respecter les règlements établis par la Santé publique. Le port du masque de procédure est obligatoire et la politique d’échange de billets est assouplie.




Qu’arrive-t-il si je montre des symptômes en arrivant à la salle?


Si vous présentez des symptômes, il est de votre responsabilité de ne pas vous rendre au Balcon.




Est-ce qu’il est obligatoire de porter un masque pendant le concert?


Il est obligatoire de porter un masque de procédure (masque jetable) pour tout déplacement dans tout le bâtiment du Balcon. Le masque peut-être retiré une fois assis, et ce pour toute la durée du concert. Les masques et autres types de couvre-visages en tissu ne seront pas acceptés.




Est-ce que le personnel doit porter un masque?


Oui, les membres du personnel doivent porter un masque en tout temps.




Est-ce que les salles de bain sont ouvertes?


Les salle de bains sont ouvertes lors des concerts. Elles sont nettoyées et désinfectées entre chaque spectacle.




Est-il possible d’acheter des billets le soir du concert?


Oui, un employé est à votre disposition au guichet de la billetterie avant chaque concert. Seuls les paiements par carte seront autorisés. Au vu du nombre réduit de places disponibles dans la salle, il est recommandé de faire vos réservations le plus tôt possible : En ligne
lebalcon.ca / ticketmaster Par téléphone
514-528-9766, option 0
1-888-528-9766 Du lundi au vendredi de 10h à 16h




Que se passe-t-il si j’ai des symptômes le jour du concert et que je ne peux pas assister au concert?


Les conditions d’échange sont considérablement assouplies pour permettre de reporter la venue au Balcon en cas de besoin (symptômes, inquiétude, etc.) : en cas d’incapacité à se rendre au concert, le montant du billet peut être échangé contre un crédit utilisable pour l’achat de n’importe quel autre concert produit par le Balcon pour sa saison 2021-2022.
Cet échange est possible jusqu’au jour du concert avant midi.




Vous avez d'autres questions?


Écrivez-nous à info@lebalcon.ca ou appelez au 514-528-9766, option 0.




Est-il permis de danser durant le spectacle?


La piste de danse est temporairement fermée mais il sera possible de danser à côté de votre table.